Povzetki dosežkov sodelavcev Fakultete za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani, Instituta Jožef Stefan in Centra odličnosti Vesolje-SI

Dne 4.3.2014 je v prostorih Fakultete za matematiko in fiziko v Ljubljani potekala predstavitev dosežkov raziskovalcev s področja vesoljskih tehnologij, ki so bili sicer objavljeni tudi v eminentnih revijah Science in Nature.

Sodelavka Centra odličnosti Vesolje-SI in Fakultete za matematiko in fiziko, doc. dr. Andreja Gomboc, je skupaj s sodelavcama dr. Drejcem Kopačem in Juretom Japljem predstavila vsebino raziskave objavljene v reviji Science, pri kateri so z robotskim teleskopom Liverpool na Kanarskem otočju analizirali vidno svetlobo, ki nastane ob izbruhih sevanja gama. Izbruhi sevanja gama so najmočnejše eksplozije v vesolju po velikem poku in so posledica nastajanja novih črnih lukenj v oddaljenih galaksijah. Visokoenergijske procese, ki sodelujejo pri tem, skušajo astrofiziki razvozljati preko opazovanja svetlobe, ki ob tem nastane.

Doc. dr.  Andreja Gomboc je tudi soavtorica nedavno sprejetega članka v reviji Nature, v katerem poročajo o meritvah cirkularno – polarizirane svetlobe, ki je sledila izbruhu GRB 121024A, z Zelo velikim teleskopom Evropskega južnega observatorija v Čilu. Izmerjene vrednosti so trenutno velik izziv za obstoječe teoretične modele.

Prireditev je otvoril dr. Ivan Svetlik